A different take on Israel and Other Important Issues

ב”ה

לשמור פרוזבול זה להמשיך להיות מבוסים לכתים המתועבים

“מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך”. יש דבר יותר שנוא מפרוזבול? איך אותו אדם היה יכול לאמר דבר כה נעלה ו”לתקן” דבר כה ירוד?

ל”תקן” פרוזבול זה לאמר שה’ לא ראה את הסוף מההתחלה, לא מספיק מציאותי, לא מספיק שומר על העם, לא אוהב אותנו כמו שהרבנים אוהבים אותנו ולא מספיק חכם – אז רב צדיק יותר מה’ יתברך חייב לעזור לו

הבינו: פרוזבול אינו פרוש של מצוות עשה. הוא סתירת מצוות עשה לטובת בעלי הון (או כהני בעל כמו שקרו להם בשמם האמתי בתורה)

רבנים ראשים לפרש את ההלכה בכל דור ודור על פי הצרכים של השמנים המשתנים. הם אינם רשאים לסתור את התורה ולבטל מצוות

אני מבינה כי אני דורשת דבר *מאד* קשה מהעם כשאני אומרת כי עלינו לבטל פרוזבול

הרבנים יבואו עם כל הפלפולים והציטוטים שלהם

אני אומרת: תשאלו מעם ה’ אם עלינו לשמור שנת שמטה כדת משה, כולל השמטת חובות, או האם המצווה תוקנה בזמן של הורדוס.

ה’ יענה לכם. ה’ יניח את דעתכם

אמרתי לשאול מעם ה’ – לא לחזור על ציטוטים של בשר ודם

ואם אתם לא מאמינים שה’ יענה לכם אם תשאלו אותו את הדבר כך שלא יהיה שום ספק בלבך – משהו מקולקל בעבודתך

אדבר בפה מלא ובלי פקפוקים

שמטה היא המצווה המפרידה בין היהודים לערב רב

לכן, אליהו הנביא אמר בשם ה’ יתברך

וְהִשְׁאַרְתִּי בְיִשְׂרָאֵל, שִׁבְעַת אֲלָפִים: כָּל-הַבִּרְכַּיִם, אֲשֶׁר לֹא-כָרְעוּ לַבַּעַל, וְכָל-הַפֶּה, אֲשֶׁר לֹא-נָשַׁק לוֹ. – מלכים א’ – י”ט:י”ח

שמירת פרוזבול אומר שנתקיים – אך לא נחיה באמת

לא נדע מה זה להיות בני חורין

לא נדע מה זה שפע בלי פחד

לא נשתחרר ממלכות הרשע

אני לא מסתפקת בקיום ללא טעם החיים

עבדות לא ראויה לבת מלך

אף בן או בת מלך אמתי היה מסכים לשעבוד

ויקיפדיה: בערך הורדוס

“לסנהדרין, המועצה הגבוהה של העם, הוכנסו גם זרים נוכרים ממקורבי הורדוס, וכך סמכויות החקיקה הדתית שלה הוטלו בספק.

עם כל זאת היו שנות מלוכתו של הורדוס שנים של שגשוג תרבותי ודתי.
בתי מדרשיהם של שמאי והלל הזקן פעלו בתקופתו, והניחו את היסודות לפעולת הבאים אחריהם.
נשיאותו של הלל הזקן על הסנהדרין היה שיאו של שגשוג זה.
הילל הניח את הבסיס עליו נכתבו לאחר מכן המשנה והתלמוד,
כאשר קבע את המידות לפיהן נדרשת התורה, וקבע את מסורת החקירה והדרישה ממנה התפתח הפלפול התלמודי המאוחר יותר.
כן קבע תקנה חשובה, היא הפרוזבול, אשר אפשרה את התאמת חוקי התורה לצרכים המסחריים של ימי הורדוס, אשר לא התאימו עוד לחוקי התורה שקבעו שמיטת חובות אחת לשבע שנים.
הורדוס אפשר את השגשוג הדתי, ואף ידע למנוע חיכוכים בין-דתיים עם הרומים ועם זרים אחרים.
חיכוכים כאלה הפכו נפוצים לאחר מותו, עם מינוי נציבים רומים על יהודה.”

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%95%D7%A1
צדיקים שאינם שוגים לא מושג יהודי. אפילו משה רבנו טעה

הפרוזבול מאפשר הרבה מהרשע שבעולם ההון

עלינו להיות מאד רגישים ולהבין את אחינו שגדלו על המיתוס שיצרו סביב הלל הזקן ובית הלל

מעולם לא היה מסע שטיפת מח יותר מתוחכם

אין יהודי מאמין המגלה את אמת זאת שלא חורד לגלות אותה

לאומת החילוניים, מטרתי היא אינה לספק תירוץ לפרוק עול התורה, חס ושלום!, אלא להחזיר את עמי אל הדרך העתיקה המקורית שסרנו ממנה

כל עוד אנו לא עושים זאת, אנחנו עדין מובסים על-ידי הכתים המתועבים

זאת הסיבה שלעשות שמטה כהלכתה כל כך חיונית – היא הדרור בדרך התורה, השחרור מעבדות האמתי

דורין אלן בל-דותן, צפת
DoreenDotan@gmail.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: